搛べ惕

Wednesday, April 21, 2010

kecik2 da pandai menipu



isk3..teringat plak mase kecik2 dulu..tak silap aku mase tu aku baru lagi tadika..teruk kan aku..6 tahun da pandai menipu..tipu mak aku plak tu..alahai..

mule2 aku ngan kawan2 aku yang len pegi la kat pasaraya tu..dekat je kan..so, senang je la kan nak pegi..naik tingkat atas kan ade la buku mewarna ..bese la..budak2 kan suke bab2 ni ek..so kitorang pun cadang petang nanti bawak duit kite beli buku tu sorang satu..

aku ni mane la ade duit nak beli..so, aku fikir nak tipu mak aku..dosenye aku kan..aku cakap nak pegi beli pisang goreng..padahal aku nak pegi beli buku tu ngan kawan2 aku..haish..rindu plak kat diorang..tak ingat langsung da camne rupe diorang..huhu..

lepas beli tu kitorang pegi la mewarna ..n then pegi men basikal ngan kawan2..n mase tu la akak aku ngan mak aku turun..marah2 aku..sedih sangat..diorang da dapat tau sumenye..balik rumah aku ngamuk buang buku tu..teruknye la..

kan ayah aku pun tahu..so malam tu tak silap aku..ayah aku ajak pegi beli buku mewarne..besar punye..yang aku beli mule2 tu kecik je..huhu..aku tak ingat da pe perasaan aku mase tu..ngee~..

p/s : bile terkenang mase kecik2.. perangai macam2..kecik2 dulu aku da ganas..panjat tiang buai tu sampai palang atas tu..tu la keje aku ngan kawan2 aku tiap2 petang..tapi tak penah g r jatuh..rindu giler zaman tu..rase nak ulang balik rase.. :D

No comments:

Post a Comment