搛べ惕

Tuesday, March 08, 2011

Special untuk wanita.

Assalamualaikum.

Semalam kat sekolah ;

"Kepada semua pelajar lelaki, esok (hari ini) anda dikehendaki memakai baju sukan TIZTOPS manakala bagi semua pelajar perempuan, anda dikehendaki memakai baju uniform sekolah biasa"
bila dengar pengumuman ni semua orang duk tanye kenape. semua orang tak tahu ape sebab. dah lah budak lagi pakai baju sukan. macam tak adil je. ye ah. aku perempuan kan. memang dah agak budak laki mesti bersukan kan. pakai baju sukan nak buat ape lagi. takkan tetibe gotong-royong plak. tak munasabah. hari ni sampai sekolah assembly dulu. hari selasa kan memang wajib pun. then kawan aku bagitau yang hari ini budak laki bersukan pastu budak perempuan dengar ceramah. mase tu tak tau lagi nape perempuan je dengar ceramah.

kat assembly cikgu bagitau ceramah tu tajuk "Ingat Sebelum Kena". bunyi pun dah paham maksudnye. biase ah. dunia sekarang macam macam boleh jadi. nak nak bagi kaum hawa sekalian. baru aku tahu ceramah tu sebab hari ni hari wanita sedunia. wanita memang special kan. lelaki ada hari bapa je. takpe ah. ade jugak kan.

tapi tahun last aku kat sekolah baru kerajaan nak buat. takpe takpe. peringatan untuk aku yang dah nak masuk universiti nanti INSYAALLAH. AMIN. nanti aku dah dewasa. kena pandai jage diri r. sape g nak jage aku kalau aku sorang sorang kat luar sane.

tu je nak cakap. hehe. :)


No comments:

Post a Comment