搛べ惕

Thursday, May 26, 2011

Merdeka !

Assalamualaikum.
jump sebab dah bebas dari peperangan/exam.

Merdeka untuk exam kali ni. time PMR dulu tak macam ni pun. tapi bila dah nak SPM mula lah. tiap kali exam mesti nak habis cepat. malas nak tanggung derita jawab soalan yang baik hati tu. kalau boleh tak nak ambik. tapi terpaksa. demi masa depan jugak. macam mana exam ni? agak okaylah daripada tak okay. tapi tetap banyak yang tak leh jawab. malas sangat ! kan dah tak boleh jawab.
bukan A+ tapi G. hehe

Sekarang aku dah sedar. kalau fizik, kimia n biologi aku memang tak boleh nak masuk. sebab aku ni malas nak baca apa yang aku tak faham. tapi kalau math or addmath laju bukan main je nak study. otak nombor memang macam ni. fakta memang hampeh. kan best dapat dua dua. nombor n fakta. baru semangat nak jawab kan.

Memang takde kerja time exam.. huh

Mulai sekarang aku kena baca n faham betul betul apa yang aku tak faham. sebenarnya kalau dah faham memang bestlah. rasa senang je. cuma kadang kena tanya orang baru boleh faham. mid-year exam dah habis dua hari lepas. enjoy jugaklah. result pun dah kuar. cuma da yang tak tahu lagi. esok sampai ahad ada kelas. lepas cuti ada kem seminggu. huh! dah nak dekat percubaan ni macam macam yang ada. takpe takpe. it will be fine. untuk kami budak SPM jugak kan. percubaan awal bulan 8 ni. berdebar rasa. harap soalan tak susah mana. I'll struggle !!!

result yang aku dah tahu setakat ni ;
Bahasa Melayu - 67 B+
Bahasa Inggeris - 68 B+
Matematik - 82 A
Pendidikan Agama Islam - 59 C+
Sejarah - 46 D
Biologi - 52 C

tu je yang aku tau setakat ni. addmath dapat esoklah time kelas. ntah berapa aku dapat. semua naik kecuali pai. kecewa. subjek wajib A aku dapat C+. sadis lah. sebahagian besar kelas aku dapat A.  kadang aku rasa macam tak layak duduk kelas no 1. sebab kelas lain lagi tinggi dari aku. takpe. tu pembakar semangat aku. cabaran untuk aku. aku mesti boleh !

>okay. happy holidays untuk budak sekolah shj. hee

No comments:

Post a Comment