搛べ惕

Tuesday, September 04, 2012

Darah !!

Assalamualaikum.



Hai korang ! Jumpa lagi kita kan. Petang tadi time biologu practical, buat experiment. Pasal nak test darah jenis apa. Seram ah bila tengok jarum tu. Rase nak menjerit pun ada. Tapi cuba berani kan diri. Sakit sikit je pun kan. macam gigit semut je. Yang satu group ngan aku menjerit bila dah kena tebuk kat hujung jari. Dia memang takut sikit, tapi nak buat macam mana, ni realiti yang kena hadapi bila ambil sains hayat.

Bila jari aku plak kena tebuk, mula-2 tak sakit pun, tapi bila nak titikan darah tu, rasa pedih sikit. 3 titik tu kena letak atas slide. Mujur aku punya darah jenis cair. Senang je nak kuar. Kawan aku tu dia picit bukan main lagi. Sampai terlebih plak darah tu. Satu agi darah dia pekat sikit.

Seram doh nak tebuk tu. Ade budak laki kelas aku tu selamber je dia buat sendiri, muka pun selamber. Takleh blah aku tengok, bapak seram. Ade sorang dalam kelas aku A-. sedihnye dengar. :'(


Aku darah AB+. darah paling kedekut & paling bernasib baik. :)

>haritu aku nak derma darah, tapi orang ramai gila. :'(

No comments:

Post a Comment